czwartek, 20 marca 2014

MAKARON RAZOWY Z KREWETKAMI, SELEREM NACIOWYM I SUSZONYMI POMIDORAMI - NA OSTRO.

Ponieważ od kilku tygodni mój jadłospis uległ znacznej zmianie (na korzyść, oczywiście) staram się wymyślać dania, które nie tylko będą zdrowe, ale także dadzą mi zastrzyk energii na długi czas.  A ponieważ ostatnio mam "fazę" na krewetki, więc dzisiejszy obiad nie mógł się bez nich obejść. Dodatkowym odkryciem smakowym dla mnie jest seler naciowy. Nigdy dotąd nie używałam go w swojej kuchni i okazało się, że to był błąd. Jest pyszny. No i makaron - kocham go pod każdą postacią :) A żeby nie było za mdło - ostre papryczki....no dobra.... połowa papryczki ;) Nie przepadam za ostrymi przyprawami, a ta połowa papryczki którą dodałam i tak dała fajnego "kopa" potrawie. I oczywiście ser z niebieską pleśnią - sama poezja :)
Jeżeli nie macie pomysłu na obiad, a lubicie wymienione wyżej składniki - koniecznie wypróbujcie to danie. Gwarantuje, że nie będziecie zawiedzeni.
Ze składników podanych poniżej zrobiłam danie dla jednej osoby. Więc jeśli przygotowujecie posiłek dla kilku osób  - ilość składników trzeba zwiększyć.

SKŁADNIKI:
  • makaron razowy 100g
  • krewetki   100g
  • ser Lazur z niebieską pleśnią 10g
  • seler naciowy 1 łodyga
  • czosnek 1 część
  • pomidory suszone 2 szt
  • szczypior posiekany 2 łyżki
  • papryczki ostre - ile dusza lubi :)
  • jogurt naturalny 50 ml
  • sól i pieprz
  • oliwa 1 łyżeczka

WYKONANIE:

Na oliwie podsmażamy czosnek, dodajemy posiekaną papryczkę i pokrojony seler. Mieszamy. Dodajemy posiekane pomidory. Na to wszystko wykładamy krewetki ( jeśli są mrożone, najpierw warto je rozmrozić). Kruszymy ser. Podsmażamy ok 5-10 min. Dodajemy jogurt, sól i pieprz. Posypujemy szczypiorem.
Gotujemy makaron. Po ugotowaniu odcedzamy i mieszamy wszystko razem na patelni. Podajemy i zajadamy się, bo dobre to jest niesłychanie :) A jakie proste....

SMACZNEGO!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czekam na Wasze komentarze