wtorek, 24 czerwca 2014

DROŻDZÓWKI Z JAGODAMI

Jak tylko zobaczyłam je na rynku w moim rodzinnym mieście wiedziałam, że bez nich nie wyjadę. Przed wyjazdem popędziłam czym prędzej na rynek i kupiłam kilka szklaneczek. A po powrocie do domu nie było nawet mowy o tym, żebym ich nie wykorzystała jak najszybciej. Mam na myśli moich letnich faworytów : JAGODY!!! Do drożdżówek, sernika, placków, naleśników... nawet do mięsa. Nadają się do wszystkiego. Ja osobiście preferuję w wersji na słodko, więc bułeczki z jagodami nie mogły się u mnie nie pojawić. A to, że są przepyszne, nikomu chyba mówić nie muszę :)
Dużo nadzienia, miękkie ciasto drożdżowe - to jest to, co w moim domu lubi się najbardziej. Zazwyczaj więc robię dość duże drożdżówki, ale tym razem zrobiłam takie akurat do małych rączek mojego synka.

Składniki:
  • mąka pszenna 500g
  • suche drożdże (7 g)  1,5 łyżeczki lub 14 g świeżych drożdży
  • szczypta soli
  • 1 szklanka mleka (250 ml)
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki oleju słonecznikowego
  • pół szklanki cukru
  • 8 g cukru waniliowego
Nadzienie:
  • jagody 300 g
  • cukru 3 łyżki
  • mąki ziemniaczanej 1 łyżka
Wykonanie:
 
Składniki na nadzienie dokładnie wymieszamy.
 
Mąkę łączymy z drożdżami, dodajemy sól (ze świeżych drożdży wcześniej należy zrobić rozczyn). Wlewamy mleko, wbijamy jajo, mieszamy. Wlewamy olej i resztę składników. Zagniatamy miękkie, elastyczne ciasto. Zostawiamy je na około godzinę do wyrośnięcia, ciasto powinno objętość.
Ciasto krótko wyrabiamy, dzielimy na 16 części. Formujemy jak bułeczki,  i znów pozostawiamy na 15 minut do wyrośnięcia . Z każdej kuli robimy placek i na jego środku umieszczamy  łyżkę jagodowego nadzienia. Zlepiamy placki, dokładnie dociskając. Gotowe umieszczamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia  i zostawiamy kolejny raz do wyrośnięcia na 45 minut.
Wyrośnięte bułeczki pieczemy w temperaturze 220ºC przez około 15 minut.
 
 
SMACZNEGO!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

2 komentarze:

Czekam na Wasze komentarze