niedziela, 18 maja 2014

ZAPIEKANKA Z ZIEMNIAKÓW I KLOPSIKÓW POD BESZAMELEM

Obiad dla baaaardzo głodnych....  :) i zdecydowanie nie należący do kategorii - light. Ale co tam...  Kiedy szaleć jak na weekend? Ziemniaki, klopsiki z mięsa mielonego, cukinia, posypka z kalafiora i to wszystko pod sosem beszamelowym. Na wierzchu pięknie zarumieniona mozzarella z płatkami chilli.
  • Ziemniaki były obrane, umyte i pokrojone w plastry. Następnie je gotowałam przez ok 15 min w osolonej wodzie. Po ugotowaniu należy ziemniaki lekko przestudzić.
  • Klopsiki zostały zrobione ze zmielonej łopatki z dodatkiem czerwonej cebuli i papryki słodkiej. Mięso należy dość porządnie przyprawić. Do zapiekanki włożyłam surowe klopsiki. Upiekły się podczas pieczenia.
  • Cukinie umyłam i starłam na tarce na grubych oczkach. Posolić.
  • Surowego kalafiora podzieliłam na różyczki i starłam na tarce o drobnych oczkach.
Składniki:
  • ziemniaki ok 1 kg
  • łopatka 500g (lub inne mięso)
  • cebula czerwona 1 szt
  • cukinia 1 szt
  • kalafior 5-6 większych różyczek
Wykonanie:

Kiedy powyższe czynności zostaną już zrobione, smarujemy formę do zapiekania masłem i układamy warstwowo najpierw część ziemniaków, następnie dość ciasno układamy klopsiki jeden obok drugiego, dalej część cukinii i posypujemy wszystko kalafiorem. Całość polewany sosem beszamelowym. Następnie znowu kładziemy ziemniaki, cukinie, kalafior i znowu polewamy sosem. Na sos kładziemy plastry mozzarelli i posypujemy dość obficie chilli w płatkach.

Sos beszamelowy:
  • mleko 2 szkl
  • masło 1/4 kostki
  • mąka pszenna 2 łyżki
  • sól, pieprz - do smaku
  • gałka muszkatałowa  -do smaku
Wykonanie:

Masło roztapiamy w rondelku, dodajemy mąkę i robimy zasmażkę. Dodajemy mleko ciągle mieszając. Dodajemy sól, pieprz i gałkę. Mieszamy aż do momentu uzyskania gęstej konsystencji.
 
 
Całość zapiekamy ok 40 min w 180 stC. Ja piekłam pod folią aluminiową.
 

SMACZNEGO!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czekam na Wasze komentarze